Bij veel bedrijven is duurzaamheid een onderdeel geworden van de identiteit. Duurzame producten, diensten, campagnes en acties zijn in bijna elke sector van de economie te vinden. Het uitdragen en verkopen van deze duurzame identiteit is een geweldige ontwikkeling zolang er aan het onzichtbare deel, de interne bedrijfsvoering, ook aandacht wordt besteed. Als er geld kan worden verdiend aan duurzaamheid, moeten we ook bereid zijn om er in te investeren. En dat begint bij onze eigen keuzes.
Stan van Ginkel van Natuurpro heeft een methode ontwikkeld die draait om de verduurzaming van de interne bedrijfsvoering, en daarmee de keten waar een bedrijf zich in bevindt. De filosofie hierachter is dat de markt goed in staat is om duurzame alternatieven te ontwikkelen, maar het niet automatisch zorgt voor interne keuzes of strategieën die iets anders opleveren dan geld. Maar juist deze keuzes kunnen zorgen voor échte verandering in een sector.
Plan van Aanpak
Fase 1
Fase 2
Bent u nieuwsgierig naar de invulling van deze methode voor uw bedrijf? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan via svanginkel@natuurpro.nl.